Handelsbetingelser | Walter Grey
FRI FRAGT OG KUN 3 DAGES LEVERING!

Handelsbetingelser

Generelle Oplysninger

WalterGrey ApS
Anpartsselskab

CVR: 38073850

Adresse:
Tækkemandsvej 1
4300 Holbæk
Danmark

Tlf.: +45 7026 4026
Mail: info@waltergrey.dk

 

Levering & Forsendelse

Gratis fragt på ordrer sendt til hele Danmark. Vi sender dine varer senest to dage efter at vi har modtaget din ordre*.

Afhenting på vores lager er også en mulighed – mod forudgående aftale på telefon +45 70 26 40 26

Ordrer under 10 kg

  • Mellemstore pakker sendes via GLS til nærmeste pakkeshop i hele Danmark.
  • Små pakker sendes som brev via Postnord.

Ordrer over 10 kg

  • Sendes via DHL, DSV, deres underleverandører eller anden kurer
  • Leveres til kantstenen. Dato for levering aftales direkte med os og leveres i tidsrummet 8-16. Der skal være en på adressen i hele dette tidsrum, eller mulighed for at stille varerne i fx. nærliggende carport/skur.

 

*Rettidig levering forudsætter at DHL, GLS og DSV eller deres underleverandører, overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos dem, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Levering til yderområder og småøer er ikke altid mulig med vores leverandører. Ring og hør nærmere, hvis du bor i et yderområde.
Ved levering til Færøerne, Grønland og andre lande, kontakt os da for fragttilbud – tlf. (+45) 70 26 40 26.

Ved udebleven leverance sender vi en ny leverance uden beregning.

Betaling

Hos Walter Grey ApS kan du betale for din ordre på en af følgende måder:

Dankort & kreditkort:

Alle oplysninger sendes krypteret til betalingsudbyderen.
Beløbet trækkes ved afsendelse af varerne.

NB: Der kan IKKE checkes ud i EUR såfremt man anvender et Dankort.

Bankindbetaling:

Pengene indbetales til:

Sparekassen Sjælland
Konto 5292-0000193357
SWIFT: SWESDK22
IBAN: DK6352920000193357

Vi sender varerne til dig, så snart vi har registeret din indbetaling. Husk at skrive dit navn og ordrenummer i modtagerfeltet på bankoverførslen.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Handelsbetingelser

Priser

Alle priser er inkl. 25 % dansk moms og anført i enten danske kroner eller euro.
Priserne er kun gældende inden for EU´s grænser.

Betaling

Walter Grey ApS modtager betaling med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard eller bankoverførsel.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Walter Grey krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering

Walter Grey ApS leverer typisk inden for 3 hverdage, dog kan leveringstiden på specielle produkter være længere og der tages forbehold for udsolgte varer.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Som kunde har du ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede, da varen blev solgt.

Reklamationsretten gælder i to år og omfatter fabrikations- og materialefejl. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere hurtigst muligt og inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Ønsker du som kunde at reklamere, skal dette i udgangspunktet ske inden for to måneder efter, at en fejl eller mangel ved en vare er – eller burde være – opdaget. Vær derfor omhyggelig med at efterse dine varer ved modtagelsen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Walter Grey ApS
Tækkemandsvej 1
4300 Holbæk
Danmark

Mærkes “Reklamation”

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

For nærmere uddybning af Reklamationsretten henvises til den danske købelov.

Transportskader

Ved reklamationer der skyldes transportskade skal der rettes henvendelse direkte til Walter Grey via tlf. (+45) 70 26 40 26 eller mail: info@waltergrey.dk senest fire dage efter modtagelsen af varer.

Nedenstående dokumentation skal medsendes ved henvendelsen senest fire dage efter modtagelsen af varerne:

  1. Fotos af pakkens udvendige flader, af den samlede indvendige beskyttelse samt af det skadede indhold.
  2. Foto af de påsatte transport-mærkat skal fremgå tydeligt på et af billederne af emballagen.

Det er vigtigt, at alt emballage samt vare gemmes og ikke tages i brug, indtil sagen er afsluttet.

Fortrydelsesret

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Skulle købet fortrydes inden for 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved tlf. +45 7026 4026 eller mail: info@waltergrey.dk – eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen nederst på siden. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette forud for leveringsdatoen.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i SAMME EMBALLAGE, idet manglende emballage oftest medfører en beskadigelse af produktet og muligvis udgør en værdiforringelse, hvorfor du vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det derfor, at varen returneres i original emballage. Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler dig som kunde.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for reoler.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 450,-

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varerefundering

Varereturneringer skal ske til adressen:
WalterGrey ApS
Tækkemandsvej 1
4300 Holbæk
Danmark

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Er der tale om en reklamation, så medsend fyldestgørende informationer med pakken for at fremme ekspeditionen. Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftelse.
Vi anbefaler, at du benytter Postnord eller en anden national kurer, når varen sendes retur, samt at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken via track-and-trace, og hermed fjernes enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret af os.
Evt. refusion af beløb sker altid via bankoverførsel til den person, der er anført på fakturaen.

Vi håber, at du bliver glad for dit produkt.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere din ordre til dig.

Personoplysningerne registreres hos WalterGrey ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.waltergrey.dk er Driftansvarlig / Camilla Damkær / Walter Grey ApS.

Som registreret hos WalterGrey ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@waltergrey.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Driftansvarlig / Camilla Damkær / info@waltergrey.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Hansdelbetingelserne er senest opdateret 26.01.2018

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Hent Standardfortrydelsesformular